?

Log in

No account? Create an account
Succumbing to the Friday heat - Laura Wise

> Recent Entries
> Archive
> Friends
> Profile

April 4th, 2014


Previous Entry Share Next Entry
04:22 pm - Succumbing to the Friday heat
Here in the subtropics, we're getting a taste of early summer -- so much so that I have the thermostat set for the air-conditioner, ready to go on the moment we reach the interior temperature of Oh Dear God Isn't This April What the Actual Hell. And at noon I had to stand out in the sun for fifteen sweltering minutes or so for a Habitat house dedication, so I am not particularly cheerful at the moment.

(I do realize that people in colder climes are side-eying like mad right now, and you have a perfect right. But still.)

Because of heat and no rain for the next two days, the pollen counts are and will be astronomical, too. We persevere.

This afternoon I drove cross-county to pick up cushions for the kitchen/dining chairs I got second-hand and painted last weekend. (The off-gassing from the paint is just about finished, wheee.) After picking up the cushions -- red, plush, sturdily made -- I drove back home, west into the just lowering sun.

It's grey-green and pollen-yellow now, as it often is in the subtropics this time of year. Here, April is the driest month, not quite the cruelest (which would be August, oh God, August). But the sky is very blue, and when I took a side-road toward home rather than the divided highway, I drove by lakes that were glittering, glittering, silver on azure.

And tomorrow, damn it, I'm painting my front door cardinal red.

May your Friday be full of the best colors and surprises!

(25 comments | Leave a comment)

Comments:


[User Picture]
From:janus_74
Date:April 4th, 2014 08:38 pm (UTC)
(Link)
Have a great weekend. Good luck on the door painting!
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 4th, 2014 09:59 pm (UTC)
(Link)
And an awesome weekend to you, T!

Cheers! [pours you a glass of wine]
[User Picture]
From:tx_cronopio
Date:April 4th, 2014 09:08 pm (UTC)
(Link)
Yay for red doors!

Yep, I tried to suggest to Engineer that we tough it out till May 1 on the AC. He gave me the look. You know that look, right?
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 4th, 2014 10:01 pm (UTC)
(Link)
Here's the thing, Cronopio -- we have reached an age of maturity. We can damn well indulge in air-conditioning. :)

(Mind you, my thermostat is set at 78. My brothers refuse to visit me during A/C season, as they believe that's too warm for human endurance.)
[User Picture]
From:tx_cronopio
Date:April 4th, 2014 10:20 pm (UTC)
(Link)
You're right! Yeah, I think our summer temp is 77 or so.
[User Picture]
From:gwynnega
Date:April 4th, 2014 10:15 pm (UTC)
(Link)
Yay red door!

We are having unseasonably cool weather, but are about to have a heatwave! Ugh.

::hugs::
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 4th, 2014 11:35 pm (UTC)
(Link)
Heatwaves are enormously ugh. :(

Hugs, and enjoy the cool while it's there!
[User Picture]
From:kathyh
Date:April 4th, 2014 10:35 pm (UTC)
(Link)
Yay for red front doors and boo for high pollen counts.

Have a lovely weekend :)
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 4th, 2014 11:35 pm (UTC)
(Link)
Happy weekend to you, K! :)

[hugs]
[User Picture]
From:cindergal
Date:April 4th, 2014 10:40 pm (UTC)
(Link)
I love a red door. Happy Friday, L.

*shares wine*
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 4th, 2014 11:36 pm (UTC)
(Link)
[pours you a glass of the excellent Sauv Blanc I opened tonight]

[hugs]
[User Picture]
From:stateless82
Date:April 4th, 2014 11:19 pm (UTC)
(Link)
Right this second it's beautiful here- 71, clear, with a soft breeze and a world of birds calling. There are also drifts of pollen everywhere, as if a giant child was scribbling on the world with yellow chalk.

Happy painting!
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 4th, 2014 11:36 pm (UTC)
(Link)
That sounds just perfect! And your image is wonderful, thank you. :)

[hugs]
[User Picture]
From:anne_d
Date:April 4th, 2014 11:59 pm (UTC)
(Link)
Hurrah the red front door! Have a lovely weekend!
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 5th, 2014 10:51 am (UTC)
(Link)
Happy weekend to you, A! Cheers!
(Deleted comment)
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 5th, 2014 10:53 am (UTC)
(Link)
I'm truly hoping that the door can be covered in one coat, but I may be over-optimistic. We'll see.

Alas for your pollen woes, but YAY for learning, showing, and knitting and drinking raspberry sake! :) Hugs, too!
[User Picture]
From:mobile_alh
Date:April 5th, 2014 04:09 pm (UTC)
(Link)
Holding good thoughts about new coat of red being enough, but my practical side isn't as optimistic as I would like.

Cheating on my yoga retreat a little just to check in with the world...hi!
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 5th, 2014 06:41 pm (UTC)
(Link)
Yeah, one coat didn't do it. ;)

Hugs and gentle cheers for your yoga retreat!
[User Picture]
From:justhuman
Date:April 5th, 2014 11:51 am (UTC)
(Link)
One day we'll get to turn the heat off in the northern climes -- we're just hoping we don't have to switch it straight to AC because we like our spring and it doesn't seem to last as long anymore. Because everything is delayed in the plant world, the true pollen season hasn't started around here yet - I expect it will all explode in the space of a week instead of spreading itself over a couple of months. I have my meds at the ready

I love red doors - half of my door is red right now. We need to do the inside when our weather gets like yours :-)
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 5th, 2014 12:33 pm (UTC)
(Link)
I had the heat on this past week, so the beginning of A/C season has not lagged far behind! (That being said, it's still spring, so the A/C is only on twelve hours or so a day. I'll take it. :))

Hugs and good weather to you, JH!
[User Picture]
From:mamculuna
Date:April 5th, 2014 12:37 pm (UTC)
(Link)
Red door sounds wonderful! And will go well with the pollen....my usually-black car is yellow now, esp. on the windshield. And washing it just makes more pollen stick. I'm tempted to wear a gauze mask.

Hope your rain comes soon!
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 5th, 2014 12:53 pm (UTC)
(Link)
So very much pollen, and yes, washing my car has been singularly unsuccessful!

Cheers and a good Saturday, Mamculuna.
[User Picture]
From:stevie_carroll
Date:April 9th, 2014 07:20 pm (UTC)
(Link)
Hurrah for red doors!
[User Picture]
From:laurawise
Date:April 10th, 2014 12:44 pm (UTC)
(Link)
I'm now seeing them everywhere! :)

> Go to Top
LiveJournal.com